Známkování a stanovení výsledné známky v humanitních předmětech
předmět | Známkovaná oblast | Procenta – Váha známky | Četnost za pololetí |
Anglický jazyk | Slovní zásoba+gramatika/syntax | 10-70% 1 | 10 |
Čtvrtletní/vstupní písemná práce | 100% 10 | 2-3 | |
Rozhovor, báseň, slovíčka, shrnutí textu | 10-30% 1-3 | 3 | |
Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 1-3 | |
Čtení s porozuměním | 10-70% 1-7 | 2-3 | |
Poslech | 10-30% 1 | 1-2 | |
Projekt písemný | 10% 1 | 1-2 | |
Čtení, překlad textu | 10-20% 1-2 | 1-2 | |
Olympiády a soutěže | 50-100% 10 | Individuálně(0-1 za každé kolo) | |
Úprava sešitu | 10% 1 | 0-2 | |
Národní testování | 100% 10 | 0-1 | |
Německý jazyk | Slovní zásoba+gramatika/syntax | 10% 1 | 10 |
Čtvrtletní/vstupní písemná práce | 100% 10 | 2-3 | |
Rozhovor, báseň, slovíčka, shrnutí textu | 10-30% 1-3 | 3 | |
Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 1-3 | |
Čtení s porozuměním | 10-70% 1-7 | 2-3 | |
Poslech | 10% 1 | 1-2 | |
Projekt písemný | 10% 1 | 1-2 | |
Čtení, překlad textu | 10-20% 1-2 | 1-2 | |
Český jazyk | Složky předmětu a jejich podíl na výsledné známce:Jazyk 2/4, sloh 1/4, literatura 1/4 |
||
Kontrolní slohová práce | 100% 10 | 2 | |
Čtenářský deník | 50% 5 | 1-4 | |
Beseda o knize | 50% 5 | 1-4 | |
Test o knize | 50% 5 | 0-4 | |
Literární test | 50-70% 5-7 | 1-2 | |
Čtenářská gramotnost – práce s textem | 50% 5 | 1-2 | |
Recitace | 50% 5 | 1-2 | |
Prezentace ročníkové práce /9.tř./ | 100% 10 | 0-1 | |
Diktát | 50-100% 5-10 | /min. počet/ 5 | |
Opakovací práce – jazyk | 100% 10 | 2-3 | |
Gramatická, morfologická a syntaktická cvičení, pravopis | 50-100% 5-10 | /min. počet/ 5 | |
Národní testování | 100% 10 | 0-1 | |
Práce v hodině | 10-50% 1-5 | Individuálně | |
Příprava na olympiádu v ČJ | 50-100% 5-10 | 0-4 | |
Dějepis | Test za větší celek | 50-100% 5-10 | 3-5 |
Prezentace | 100% 10 | 0-1 | |
Ústní zkoušení | 10-100% 5-10 | 0-1 | |
Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 1-3 | |
Sešit | 10% 1 | 1-2 | |
Olympiády a soutěže | 50-100% 10 | Individuálně(0-1 za každé kolo) | |
VO, VZ | Test za celek | 30-50% 3-5 | 1-2 |
Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 0-1 | |
Prezentace | 50-70% 5-7 | 0-1 | |
Aktuality | 70% 7 | 0-3 | |
Dramatizace | 10% 1 | 0-1 | |
Skupinová práce | 20% 2 | 0-1 | |
Sešit | 10% 1 | 1-2 | |
Cvičení z českého jazyka | Diktát | 50-100% 5-10 | 0-5 |
Gramatická, morfologická a syntaktická cvičení, pravopis | 50-100% 5-10 | /min. počet/ 5 | |
Práce v hodině | 10-50% 1-5 | Individuální | |
Konverzace v angličtině | Slovní zásoba+gramatika/syntax | 10-30% 1 | 3 |
Rozhovor, báseň, slovíčka, shrnutí textu | 10-30% 1-3 | 3 | |
Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 1-3 | |
Čtení s porozuměním | 10-70% 1-7 | 2-3 | |
Poslech | 10-30% 1 | 1-2 | |
Projekt písemný | 10% 1 | 1-2 | |
Čtení, překlad textu | 10-20% 1-2 | 1-2 | |
Úprava sešitu | 10% 1 | 0-2 |
Kritéria pro hodnocení bodovaných testů:
1= do 90%
2= do 75%
3= do 60%
4= do 40%
Klasifikace diktátů:
Diktát – diktát po přípravě/diktát krátkého rozsahu – obtížný diktát
0-1 0 0-2
2-3 1 3-4
4-5 2 5-6
6-7 3 7-8
8 4 9
Známkování a stanovení výsledné známky v přírodovědných předmětech
Bodování testů: 90% = 1, 75% = 2, 60% = 3, 40% = 4
předmět | známkovaná oblast | Procenta – váha známky | četnost za pololetí |
Matematika | vstupní, ¼, ½, ¾, závěr. písemná pr. | 100% 10 | 2-3 |
Písemné práce z aritmetiky | 10-70% 1-7 | 8 | |
Písemné práce z geometrie | 10-70% 1-7 | 4 | |
Ústní zkoušení | 10-50% 2 | 1 | |
Sešit | 10% 1 | 1 | |
Práce v hodině | 10 – 50% 1-5 | 5 | |
Národní testování | 100% 10 | 0-1 | |
Olympiády a soutěže | 50-100% 10 | Individuálně(0-1 za každé kolo) | |
Chemie | Test za větší celek | 30 – 100% 3-10 | 3 |
Test za názvosloví | 10 – 20% 1-2 | 5 | |
Výpočty, rovnice | 10-30% 1-3 | 0-3 | |
Ústní zkoušení | 10 – 100% 1-10 | 0 – 1 | |
Laboratorní práce | 10% 1 | 0 – 1 | |
Referát | 20% 2 | individuálně | |
Soutěže a olympiády | 50-100% 5-10 | individuálně (1 za každé kolo) | |
Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 1 | |
Sešit | 10% 1 | 1 | |
Fyzika | Test za větší celek | 50 – 100% 5-10 | 4 |
Ústní zkoušení | 10 – 100% 1-10 | 1 | |
Laboratorní práce | splnil/nesplnil | 0 – 2 | |
Soutěže a olympiády | 50-100% 5-10 | individuálně (1 za každé kolo) | |
Práce v hodině | 10-50% 2-5 | 1 | |
Sešit | 10% 1 | 1 | |
Přírodopis | Test za větší celek | 50 – 100% 5-10 | 4 |
Ústní zkoušení | 10 – 100% 1-10 | 1 | |
Laboratorní práce | 10% 1 | 1 – 2 | |
Soutěže a olympiády | 50-100% 5-10 | individuálně (1 za každé kolo) | |
Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 1 | |
Sešit | 10% 1 | 1 | |
Referát | 20% 2 | individuálně | |
Zeměpis | Test za větší celek | 50 – 100% 5-10 | 6 |
Ústní zkoušení | 10 – 100% 1-10 | 0-1 | |
Soutěže a olympiády | 50-100% 5-10 | individuálně (1 za každé kolo) | |
Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 1 | |
Sešit | 10% 1 | 1 | |
Referát,prezentace | 20-60% 2-6 | individuálně | |
Informační technologie | Práce v hodině | 20-50% 2-5 | 1-5 |
Prezentace v prezentačním programu | 100% 7-10 | 1-4 | |
Práce s textovým a grafickým editorem | 70-100% 7-10 | 1-2 | |
Animace | 70-100% 7-10 | 1-2 | |
Eurorebus – soutěž | 70-100% 7-10 | 1-2 | |
Práce s informacemi | 70-100% 7-10 | 1-2 | |
Ročníková práce – Word /9.tř./ | 100% 10 | 0-1 | |
Ročníková práce – Powerpoint/Prezi /9.tř./ | 100% 10 | 0-1 |
Kritéria pro známku z účasti v soutěži: a) školní kolo– dle připravenosti 50% známka za účast, 100% za výkon oceněný předním umístěním
- b) vyšší kola – 100% známka pro úspěšného řešitele
Ročníkové práce v 9. třídě v červnu: a)v ČJ100% známka za úroveň prezentování
- b) v IT 100% známka za Word, 100% známka za Powerpoint/Prezi
- c) v daném předmětu 100% známka za faktické znalosti problematiky
Při známkování pedagog vychází též z aktivity v hodině, pravidelnosti plnění domácích úkolů, spolupráce žáka s učitelem, úpravy písemností, projektů a dalších podkladů podle školního řádu oddílu V, bodu 9.14.
Známkování a stanovení výsledné známky na 1. stupni – humanitní předměty
Předmět | Známkovaná oblast | Váha známky | Četnost za pololetí |
Anglický jazyk | Slovní zásoba + gramatika/syntax | 5-8 | 5 |
Čtvrtletní/vstupní písemná práce | 10 | 2-3 | |
Rozhovor, báseň | 5 | 2 | |
Práce v hodině | 5 | individuálně | |
Čtení s porozuměním | 8 | 1 | |
Poslech | 8 | 1 | |
Projekt písemný | 5 – 8 | 1 | |
Čtení, překlad textu | 5 | 1 |
Český jazyk | Kontrolní slohová práce | 5-10 | 0-2 |
Vlastní četba a její prezentace | 5- 8 | 1-2 | |
Beseda o knize, o textu | 5 | 1-2 | |
Test o knize | 5-8 | 1 | |
Literární test | 5-8 | 1 | |
Čtenářská gramotnost – práce s textem | 5-8 | 4 | |
Recitace | 5 | 2-4 | |
Diktát | 5-10 | 10 | |
Opakovací práce – jazyk | 10 | 2-3 | |
Gramatická, morfologická a syntaktická cvičení, pravopis | 5-10 | 5 | |
Práce v hodině | 5 | Individuálně | |
Krasopis, opis, přepis | 5-8 | * | |
Hlasité čtení | 5-10 | * | |
Mluvní projev | 5-8 | * | |
Klasifikace diktátů:
Známka Diktát – diktát po přípravě – obtížný diktát
1 0-1 0 0-2
2 2-3 1 3-4
3 4-5 2 5-6
4 6-7 3 7-8
5 8 4 9
Kritéria pro hodnocení bodovaných testů v humanitních i přírodovědných předmětech:
1= do 90% 2= do 80% 3= do 65% 4= do 40%
Známkování a stanovení výsledné známky na 1. stupni – přírodovědné předměty
Předmět | Známkovaná oblast | Váha | Četnost za pololetí |
Matematika | |||
Vstupní, čtvrtletní práce
Písemné práce z aritmetiky Písemné práce z geometrie |
10
5-9 5-8 |
2-3
5 2-3 |
|
Ústní zkoušení | 5-8 | 1 | |
Práce v hodině | 5 | individuálně | |
Cvičení z geometrie | 5-8 | 2 | |
Cvičení z aritmetiky | 5-8 | 5 |
Přírodověda, vlastivěda, prvouka | |||
Práce v hodině | 5 | 1 | |
Referát | 5 | individuálně | |
Test, písemná práce | 5-10 | 5 | |
Ústní zkoušení | 5-10 | 1 | |
Další aktivity | individuálně | ** |
- * Váha a četnost známek se přizpůsobí v závislosti na ročníku
- ** Např. hry, hraní rolí, prezentace se doplní a přizpůsobí v závislosti na ročníku
- Při známkování pedagog vychází též z aktivity v hodině, pravidelnosti plnění domácích úkolů, spolupráce žáka s učitelem, úpravy písemností, projektů a dalších podkladů podle školního řádu oddílu V, bodu 9.14.