Známkování a stanovení výsledné známky na 1. stupni – humanitní předměty
Předmět | Známkovaná oblast | Váha známky | Četnost za pololetí |
Anglický jazyk | Slovní zásoba + gramatika/syntax | 5-8 | 5 |
Čtvrtletní/vstupní písemná práce | 10 | 2-3 | |
Rozhovor, báseň | 5 | 2 | |
Práce v hodině | 5 | individuálně | |
Čtení s porozuměním | 8 | 1 | |
Poslech | 8 | 1 | |
Projekt písemný | 5 – 8 | 1 | |
Čtení, překlad textu | 5 | 1 |
Český jazyk | Kontrolní slohová práce | 5-10 | 0-2 |
Vlastní četba a její prezentace | 5- 8 | 1-2 | |
Beseda o knize, o textu | 5 | 1-2 | |
Test o knize | 5-8 | 1 | |
Literární test | 5-8 | 1 | |
Čtenářská gramotnost – práce s textem | 5-8 | 4 | |
Recitace | 5 | 2-4 | |
Diktát | 5-10 | 10 | |
Opakovací práce – jazyk | 10 | 2-3 | |
Gramatická, morfologická a syntaktická cvičení, pravopis | 5-10 | 5 | |
Práce v hodině | 5 | Individuálně | |
Krasopis, opis, přepis | 5-8 | * | |
Hlasité čtení | 5-10 | * | |
Mluvní projev | 5-8 | * | |
Klasifikace diktátů:
Známka Diktát – diktát po přípravě – obtížný diktát
1 0-1 0 0-2
2 2-3 1 3-4
3 4-5 2 5-6
4 6-7 3 7-8
5 8 4 9
Kritéria pro hodnocení bodovaných testů v humanitních i přírodovědných předmětech:
1= do 90% 2= do 80% 3= do 65% 4= do 40%
Známkování a stanovení výsledné známky na 1. stupni – přírodovědné předměty
Předmět | Známkovaná oblast | Váha | Četnost za pololetí |
Matematika | |||
Vstupní, čtvrtletní práce
Písemné práce z aritmetiky Písemné práce z geometrie |
10
5-9 5-8 |
2-3
5 2-3 |
|
Ústní zkoušení | 5-8 | 1 | |
Práce v hodině | 5 | individuálně | |
Cvičení z geometrie | 5-8 | 2 | |
Cvičení z aritmetiky | 5-8 | 5 |
Přírodověda, vlastivěda, prvouka | |||
Práce v hodině | 5 | 1 | |
Referát | 5 | individuálně | |
Test, písemná práce | 5-10 | 5 | |
Ústní zkoušení | 5-10 | 1 | |
Další aktivity | individuálně | ** |
- * Váha a četnost známek se přizpůsobí v závislosti na ročníku
- ** Např. hry, hraní rolí, prezentace se doplní a přizpůsobí v závislosti na ročníku
- Při známkování pedagog vychází též z aktivity v hodině, pravidelnosti plnění domácích úkolů, spolupráce žáka s učitelem, úpravy písemností, projektů a dalších podkladů podle školního řádu oddílu V, bodu 9.14.