Humanitní předměty

Známkování a stanovení výsledné známky na 1. stupni – humanitní předměty:

Anglický jazyk

  • Slovní zásoba + gramatika/syntax - Váha: 5-8, Četnost za pololetí: 5
  • Čtvrtletní/vstupní písemná práce - Váha: 10, Četnost za pololetí: 2-3
  • Rozhovor, báseň - Váha: 5, Četnost za pololetí: 2
  • Práce v hodině - Váha: 5, Četnost za pololetí: individuálně
  • Čtení s porozuměním - Váha: 8, Četnost za pololetí: 1
  • Poslech - Váha: 8, Četnost za pololetí: 1
  • Projekt písemný - Váha: 5 – 8, Četnost za pololetí: 1
  • Čtení, překlad textu - Váha: 5, Četnost za pololetí: 1

Český jazyk

  • Kontrolní slohová práce - Váha: 5-10, Četnost za pololetí: 0-2
  • Vlastní četba a její prezentace - Váha: 5-8, Četnost za pololetí: 1-2
  • Beseda o knize, o textu - Váha: 5, Četnost za pololetí: 1-2
  • Test o knize - Váha: 5-8, Četnost za pololetí: 1
  • Literární test - Váha: 5-8, Četnost za pololetí: 1
  • Čtenářská gramotnost – práce s textem - Váha: 5-8, Četnost za pololetí: 4
  • Recitace - Váha: 5, Četnost za pololetí: 2-4
  • Diktát - Váha: 5-10, Četnost za pololetí: 10
  • Opakovací práce – jazyk - Váha: 10, Četnost za pololetí: 2-3
  • Gramatická, morfologická a syntaktická cvičení, pravopis - Váha: 5-10, Četnost za pololetí: 5
  • Práce v hodině - Váha: 5, Četnost za pololetí: Individuálně
  • Krasopis, opis, přepis - Váha: 5-8, Četnost za pololetí: *
  • Hlasité čtení - Váha: 5-10, Četnost za pololetí: *
  • Mluvní projev - Váha: 5-8, Četnost za pololetí: *

Klasifikace diktátů

Známka 1

  • Diktát: 0-1
  • Diktát po přípravě: 0
  • Obtížný diktát: 0-2

Známka 2

  • Diktát: 2-3
  • Diktát po přípravě: 1
  • Obtížný diktát: 3-4

Známka 3

  • Diktát: 4-5
  • Diktát po přípravě: 2
  • Obtížný diktát: 5-6

Známka 4

  • Diktát: 6-7
  • Diktát po přípravě: 3
  • Obtížný diktát: 7-8

Známka 5

  • Diktát: 8
  • Diktát po přípravě: 4
  • Obtížný diktát: 9

Kritéria pro hodnocení bodovaných testů v humanitních i přírodovědných předmětech:

  • 1= do 90%
  • 2= do 80%
  • 3= do 65%
  • 4= do 40%

*   Váha a četnost známek se přizpůsobí v závislosti na ročníku

** Např. hry, hraní rolí, prezentace se doplní a přizpůsobí v závislosti na ročníku

Při známkování pedagog vychází též z aktivity v hodině, pravidelnosti plnění domácích úkolů, spolupráce žáka s učitelem, úpravy písemností, projektů  a dalších podkladů podle školního řádu oddílu V, bodu 9.14.